Klantcontactcentrum volgt training ‘Klantgericht telefoneren’

Trafficon staat voor continue ontwikkeling. Ook voor het klantcontactcentrum. Om ervoor te zorgen dat het kwaliteitsniveau zo hoog mogelijk blijft en verder verbetert, volgen alle medewerkers de training ‘Klantgericht telefoneren’. Deze training is door Pontier&vanMoorst volledig op maat gemaakt voor Trafficon. De training bestaat uit drie dagdelen en op 20 april 2018 heeft het eerste dagdeel plaatsgevonden.

Tijdens dit eerste dagdeel werden verschillende thema’s behandeld. Zo werd dieper ingegaan op luisteren, samenvatten en doorvragen en kwam het wiel van klantgerichtheid ter sprake. Vooral het belang van goed verwoorden stond centraal. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de boodschap
non-verbaal wordt overgebracht. Slechts 20% is verbaal. De meeste communicatie van het klantcontactcentrum is telefonisch. Het is daarom van groot belang om deze 20% op een zo hoog mogelijk niveau te krijgen en te houden. Tijdens de training werd door het uitvoeren van diverse opdrachten duidelijk wat de impact is als deze 20% niet op de juiste wijze wordt overgebracht.

Het was een intensieve, maar vooral leerzame middag.

Gepubliceerd op: 24 april 2018